تصادف اتوبوس با تریلی در کرمانشاه یک فوتی و ۱۱ مصدوم برجا گذاشت تولد لاکچری در سومین روز خاص قرن جدید! جزئیات تکان‌دهنده از اردوی وحشت در استخر مرگ برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نام‌گذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی نیشابور به‌نام «سیدالشهدای خدمت» انفجار مین در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (یکم خرداد ۱۴۰۳) زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان
سرخط خبرها

واکسن کووید‌۱۹ چه عوارض جانبی‌ می‌تواند داشته باشد؟

  • کد خبر: ۵۱۷۵۵
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
واکسن کووید‌۱۹ چه عوارض جانبی‌ می‌تواند داشته باشد؟
برخی مردم در سراسر جهان به‌علت عوارض جانبی از زدن واکسن طفره می‌روند. همین موضوع ایده مصونیت جمعی در برابر کووید‌۱۹ را زیر سؤال می‌برد، اما عوارض جانبی واکسن کرونا چیست؟
به گزارش شهرآرانیوز، برخی مردم در سراسر جهان به‌علت عوارض جانبی از زدن واکسن طفره می‌روند. همین موضوع ایده مصونیت جمعی در برابر کووید‌۱۹ را زیر سؤال می‌برد، اما عوارض جانبی واکسن کرونا چیست؟

چندین واکسن کرونا در سراسر جهان مراحل توسعه خود را طی می‌کنند و تعدادی از آن‌ها در فاز سوم آزمایش‌های بالینی عملکرد بی‌نظیری از خود نشان داده‌اند. در این میان واکسن کرونا فایزر موفق به کسب تاییدیه در بریتانیا هم شده است. با این حال واکسن این بیماری مانند سایر واکسن‌ها عوارض جانبی دارد.

زمانی که به سراغ مصونیت جمعی می‌رویم، باید شمار بالایی از مردم به یک بیماری مبتلا شده باشند یا اینکه به آن‌ها واکسن تزریق شود که برای کووید-۱۹، ایده دوم مدنظر متخصصان قرار دارد. برای مثال طبق گفته مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی ایالات متحده آمریکا، دکتر «آنتونی فاوچی» ۸۰ درصد مردم در این کشور باید واکسن بزنند تا از این بحران عبور کنند.

در کنار کارایی بالا، یکی دیگر از دلایلی که باعث شده متخصصان نسبت به واکسن‌های کرونا در حال توسعه امیدوار باشند، عوارض جانبی کم آن‌ها روی داوطلبان است. در حقیقت این واکسن‌ها عوارض جانبی جدی نداشته‌اند.

طبق اعلام دکتر فاوچی، واکسن کرونا چندین عارضه جانبی دارد که شامل درد در محل تزریق و ناراحتی بازو، تورم خفیف، درد‌های عضلانی و تب به مدت ۲۴ ساعت می‌شود.

تمام عوارض جانبی بالا موقت هستند و در اکثر مواقع حداکثر تا یک روز و نیم باید آن‌ها را تحمل کنیم. علاوه بر این باید بدانید که تمام افراد هم چنین عوارضی را تجربه نمی‌کنند. در حقیقت ۱۰ تا ۱۵ درصد داوطلبان با برخی از این مشکلات دست و پنجه نرم کرده‌اند.

عوارض جانبی کم باعث می‌شود که افراد بدون نگرانی حاضر به تزریق واکسن شوند. در این میان برای انتقال حس امنیت واکسن کووید۱۹، برخی شخصیت‌ها مانند باراک اوباما مشکلی با تزریق واکسن در انظار عمومی و جلوی دوربین ندارند.

منبع: دیجیاتو
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->